utorok 3. februára 2009

Jaro Kocián pokrstil svoje CD Horizon(t) čajom


V Košiciach som nebol ešte ani deň, čo som dorazil zo skúšok v Bratislave a hneď prvý večer ma privítali svojim neopakovateľným čarom a duchom svojskej kultúry z ich podhubia. V čajovni Amana na Alžbetinej ulici Jaro Kocián, hudobník, majster hlasu, herec, výtvarník a fotograf na voľnej nohe krstil svoje prvé oficiálne vydané CD s jeho hudbou.

V trošku stiesnených, no o to intímnejších priestoroch čajovne malo niečo cez dvadsať ľudí možnosť zhliadnuť predstavenie, ktoré predchádzalo samotnému krstu. Hrala skupina Čumulungma a na plátne sa premietali časozberné zábery letiacich mrakov, dúhy, a vesmírnych objektov. Hudba bola príjemne meditatívna, nástroje hrali v zložení: bicie, perkusie, gitara, klávesy, trúbka a vokál. V jednom momente, ktorý bol pre mňa vrcholom sa Jarov hlas spolu s nástrojmi otvoril do radostného súznenia a môjho úsmevu. Inak sa nálada tiahla v jemne melancholickom vznášaní sa nad svetom. K tomu všetkému sa podával čaj zdarma.

Po koncerte v takejto komornej a priateľskej atmosfére prebehol aj samotný krst. Krstilo sa čajom. Krstným otcom bol Jarov oco a vydavateľ z Hevhetie, ktorá CD vydala. Vidieť Jara so svojim ocom v objaťí sa nad ich novým príbuzným bolo príjemným zakončením tohto jedinečného večera.

Odhcádzajúc do večerných ulíc som rozmýšľal nad rozdielmi medzi veľkými a úspešnými umelcami a takýmito "malými" tvorivými ľuďmi, ktorí tvoria zo srdca pre pár náhodných okoloidúcich a skupinku známych.


3 komentáre:

  1. cede sa da kupit priamo u mna, v cajovni a na alzbetinej v obchode hevhetia.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Julko kupis mi? :P bo ja to mam daleko...

    OdpovedaťOdstrániť