utorok, 9. júna 2009

Marxova filozofia dejín a problematika politických i ďalších spoločenských zmien po roku 1989

Z konferencie organizovanej Ústavom politických vied SAV 4.6.2009 v Bratislave. Zo štrnástich príspevkov natočil a povyberal Karanowak.

Mgr. Michael Hauser, PhD. (Filosofický ústav AV ČR, Praha) - Marx redukcionista i metafyzik. O poskomunistické dezinterpretaci Marxe.



AUDIO
(pre uloženie kliknite pravým tlačítkom myši a zvoľte uložiť ako):


Doc. PhDr. Ladislav Hohoš, PhD. (Filozofická fakulta UK, Bratislava) - Globalizácia ako problém transformácie kapitalizmu (časť)



Doc. PhDr. Jozef Lysý, CSc. (Pedagogická fakulta UK, Bratislava) - Problém racionálnej dialektiky u Karola Marxa (časť)



PhDr. Milan Valach, PhD. (Pedagogická fakulta MU, Brno) - Podstata komunismu. Význam Marxovy metody zkoumání společenských systémů



PhDr. Peter Dinuš, PhD. (Ústav politických vied SAV, Bratislava) - K reflexii vybraných aspektov spoločensko-politického vývoja po roku 1989 (časť)



PhDr. Ľuboš Blaha, PhD. (Ústav politických vied SAV, Bratislava) - Analytický marxizmus a problematika spravodlivosti (časť)

6 komentárov:

  1. Príspevky hlavne od Dinuša a Valaca sú tak hrozné, že na niekoľko rokov sa prestávam vyjadrovať k týmto otázkam.Dostal som iba motiváciu k tomu, aby som sa svojmu štúdiu venoval ešte viac.
    Ani neodpovedajte na tento príspevok.Skončil som.

    lao

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Študuj, študuj a dozvieš sa viac!
    Možno zistíš, že popri tých dvadsaťročných oslavách pádu totality je tu dávno nová, západná totalita, nový nepriateľ otvorenej spoločnosti, skutočná bieda a duševná deprivácia, nivočenie rôznych druhov života, násilie, nesloboda, ktorá je menej badateľná, ale predsa prítomná a aj citeľná...
    ....a možno budeš oči otvárať!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Karanowak, my obaja vidíme svet a život v ňom úplne inak. Nad takýmito vecami som oči otváral, keď som mal 10-15 rokov.Vtedy som mal potrebu "meniť svet".Až som z toho vyrástol.
    A prosím, nevysvetľuj si to, že som ostal ľahostajný.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. bez prekonania predsudkov ti nepomoze ani ucit sa, ucit sa, ucit sa :) - k tvojmu argumentu, ze predsudky mozme mat len k niecom, co nebolo len elementarna informacia, ze komunizmus este nebol

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Julo...len som si povzdychol.

    Manda(Karanowak vie o koho ide)hovoril, že podľa Marxa môže komunizmus nastať iba vo vyspelej kapitalistickej spoločnosti.S tým by som ochotne súhlasil.
    Jeho násilné presadzovanie vedie k tragédiám.

    Majte sa tu pekne.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. k tragediam vedie tohto zriadenie a jeho branenie..

    ahoj

    OdpovedaťOdstrániť