utorok 24. augusta 2010

Som optimista na racionálnych základoch

FIDEL CASTRO | CubaDebate

Dni plynú. Jeden po druhom sa rýchlo míňajú. Niektorí ľudia začínajú byť nervózni. Ja som naopak pokojný.

Zdieľam s našimi pracovníkmi výsledky, ktoré dosahujú vo svojej práci, uprostred blokády a ďalších nahromadených okolností.

Naša krajina je jedna z tých, ktoré sú najviac pripravené čeliť prekážkam, nielenže preukázala obrovský altruizmus, ale aj solidaritu s inými národmi, ako je úsilie, ktoré bolo vynaložené v Haiti pred zemetrasením a oveľa väčšie úsilie potom. Pred niekoľkými dňami som mal tú česť prijať členov hrdinskej Moto Méndez misie solidarity, ktorá dopĺňa prácu kubánskej lekárskej brigády v Bolívii, ktorá poskytuje viac ako 40 miliónov lekárskych konzultácií a previedla, do včerajška, 543.629 očných operácií. Prekonávajú vyčíňania zmeny klímy, kde sa obrovské teplo strieda s najintenzívnejšími zimami.

Sme si veľmi dobre vedomí toho, že Rusko trpí teplom a stovkami lesných požiarov a požiarov rašelinísk, dusivé oblaky dymu, oneskorený dažď a na vrch toho všetkého, sneh v lete. Videli sme obrazy vylievajúcich sa riek v Pakistane a veľkú ľadovú kryhu, ktorá sa oddelila od Grónska. To všetko je dôsledkom zmien prírodných podmienok, spôsobených ľuďmi samotnými.

Ale ja som optimistický na racionálnych a pevných základoch. Budúcnosť mi robí starosti, ale tiež som stále viac presvedčený, že riešenie je v našich rukách, či sa nám podarí dopraviť pravdu k dostatočnému počtu ľudí, ktorí patria k miliardám, ktoré obývajú planétu.

Fidel Castro Ruz
20. august 2010
13:17

Prevzaté z Granma International

(Fidel Castro varuje tiež pred jadrovou vojnou, čítajte viac na granma.cu)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára