utorok, 16. novembra 2010

Hudba vzdoru: Červená futbalová lopta (video + text)

SINÉAD O´CONNOR | youtube.com


Nie som žiadna červená futbalová lopta

Na kopanie po záhrade

Nie, nie, som červená guľa z vianočného stromčeka

A som krehká

Nie som žiadne zviera

I keď pre teba áno

Nie som žiaden krokodíl

Ako ten v Dublinskom ZOO

Čo žil v klietke

Veľkosti a šírky jeho tela

S oknom, cez ktoré sa pozerali ľudia

A hádzali mince na jeho chrbát, aby sa mu vysmiali

Keď sa nemohol hýbať

Ani keby chcel

Nie som zviera v ZOO

Nie som tvoj fackovací panák

Nemôžeš so mnou zaobchádzať tak, ako chceš

Nie som zviera v ZOO

Moja koža nie je tvojou futbalkou

Moja hlava nie je tvojou futbalkou

Moje telo nie je tvojou futbalkou

Moje lono nie je tvojou futbalkou

Moje srdce nie je tvojou futbalkou

Nie som zvieraťom v ZOO

To zviera vyskočí a zje ťa

Nie som zvieraťom v ZOO

A mám v pláne

Vyskočiť nahor a lapiť ťa

1 komentár:

  1. Túto pieseň z môjho obľúbeného albumu Sinéad venujem Mirke, jedinej feministke, ktorú poznám, pre ktorú ich snaha neznamená žena vo vládnej funkcii.

    OdpovedaťOdstrániť