nedeľa 5. decembra 2010

Hudba vzdoru: Hichkas - Ekhtelaf (video + text)

SOROUSH LASHKARY | youtube.com

Mladý iránsky raper Hichkas ("Nikto") sa v textoch vyjadruje k spoločenskej situácii vo svojej krajine. I keď je doma jedným z najpopulárnejších hip-hop-ových počinov, nikdy nedostal oficiálne povolenie vydať CD.
(Slovenský preklad nižšie..)
Jeho skladba "Ekhtelaf" sa objavila aj vo filme No One Knows About the Persian Cats kurdsko-iránskeho režiséra Bahman-a Ghobadi-ho. Film je o ilegálnych hudobníkoch, ktorým vláda zakazuje hrať "západné" hudobné štýly. Hichkas-ova hudba kombinuje aj tradičné perzské nástroje s rôznymi druhmi rapu.


TEXT:

Toto je Teherán, mesto
Kde ťa všetko, čo vidíš, láka,

Vábi tvoju dušu, až kým si neuvedomíš,
Že nie si človek, len odpad.

Každý je vlkom, chceš utekať ako ovca?
Nechaj ma otvoriť ti oči a uši.

Toto je Teherán, to nie je sranda.
Žiadne kvety či nanuky.

Toto je džungľa, žožer alebo buď zožratý.
Polovica ľudí je zadržaných, polovica naštvaných.

Triedny boj je útlakom.
Vysáva ľuďom ducha.

Všetci si berú taxi
A odmietajú zaplatiť.

Pravda je jasná, nechoď tadiaľto.
Ujasním ti to, tak seď pokojne.

Bože, zobuď sa! Musím ti čosi povedať.
Nehnevaj sa na mňa za to, čo som urobil.

Za čo? Práve som začal.
Bože, zobuď sa, tu som odpadom!

Tulák stojí pri mercedese.
Nemá dosť na to, aby si ho prenajal.

Ja, ty, on sme z jedného vrhu.
Pozri na ten rozdiel medzi nami.

To nie je samospád kvôli čomu sa točí svet.
S peniazmi sa točí svet.

Dnes je to najprv peniaze, potom Boh
Pre každého, roľníka či šéfa.

Dieťa sa chce hrať so sirotou, otec
Vraví nie. Tie špinavé šaty sú všetko, čo má.

Všetci vieme o týchto problémoch.
No ani anjeli sem už nechodia.

Kým sme boli ničení týmito problémami.
Nežiadame pomoc, padajú slzy.

Znechutená duša vie, o čom hovorím.
Neskončil som, vráť sa späť.

Bože, zobuď sa a počúvaj.
Nehnevaj sa za to, čo som spravil.

Za čo? Práve som začal.
Bože, zobuď sa, tu som odpadom!

Už si niekedy miloval dievča?
Naučím ťa zo dve veci.

Myslíš si, že táto láska je rozhodujúca.
No tvoje dievča vidí dieťa boháča.

Je to v poriadku, zabudni na to.
Zabudni na všetkých okolo seba.

Dieťa tvojho veku s autom, boh sa zasmeje.
Darmo si to praješ.

„Chcem byť bohatý. Zbaviť sa tohto komplexu.“
Prestaň snívať, nemá to zmysel.

Chceš spať? Pozri na tie nočné mory.
Prekľajme tento svet spolu.

Si slepý ak nevidíš tú prázdnotu všade okolo.
Chudobu a prostitúciu na uliciach.

Bože, zobuď sa, som odpadom!
Ako zarábaš svoje peniaze?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára