pondelok 4. apríla 2011

Rasizmus a multikulturalizmus - Prednáška s diskusiou (video)


11 komentárov:

  1. pekna debata Peto... rad by som sa zucastnil dakedy :) to na uvod... nehnevaj sa ale podla mna si zo vsetkych diskutujucich najvatsi rasista ty... neda sa reagovat na vsetko co zaznelo... ako mozes povedat, ze ci mame pravo trestat niekoho za kradez? viem o jednom pokuse kde jedna obec dala kazdej romskej rodine asi 3 are obecneho pozemku a niekolko desiatok kil sadenic zemiakov aby si sami dopestovali aby nemuseli kradnut od "hladu" projekt stroskotal lebo romovia povedali ze co su gadžovia ze by robili na poli? a zemiaky zjedli... pytal si sa co by som robil ja keby som nbol v takej ekonomickej situacii ako oni? snazil by som si tvrdou pracou dopestovat a dochovat jedlo aby som mal aspon co jest a ak by mi v takej situacii napriklad romovia ukradli jedlo mnou dorobene cim by priamo ohrozili zivot mna a mojej rodiny, mam pravo potom vyzadovat trest? ak si stiknem listok v elektricke tam a spat 1,1E z vlastnych zdrojov ktore by som mohol vyuzit rozne a niekto si nestikne mam pravo vyzadovat trest? ked ja nemam nahodou listok idem pesi... ja nedostanem od statu byt ani dom len zato ze som róm... to vsetko mne aj tebe priamo znizuje zivotnu uroven... nevravim ani o socialnych davkach ktore minu na alkohol a cigarety... je uplne nezmyselne tvrdit ze oni nevedie ze kradnut sa nesmie lebo do malicka ich k tomu vedu...skus ukradnut nieco ty romovi a uvidis co sa stane... neviem akoby si inac argumentoval keby ti Viki vyrozpravala o jej skusenostiach s byvanim s romami v jednom bloku presnejsie pod nimi... ked sa tri dni bez prestavky trasie byt od bašavela a ty rano stavas do roboty...ako ti cigani rozkopavaju devera a zabodnu do nich nozik, a tvoje male decko sa od strach trasie... keby si mal pravidelne naštate pred dverami... keby cely blok kazdy mesiac neskutocne smrdel lebo romovia preve varia psa ktoreho chovali na balkone... keby si kazdy den utahany z roboty domov videl ako cely bozi den sedia na balkone v tielku a fajcioa jednu od druhej za tvoje dane.... ked sa ich konecen po dlhych rokoch podarilo "deportovat" lebo neplatili za byt a energie, na Lunik 9 cely blok buchal šampanske...
    Matus

    OdpovedaťOdstrániť
  2. matus ty si aj clenom pospolitosti? mozes byt rad, ze mas mamku a ocka, co robili v zeleziarnach, lebo by si mohol byt ten smradlavy dogabany nevychovany chudak ty.. -julo

    OdpovedaťOdstrániť
  3. "ja nedostanem od statu byt ani dom len zato ze som róm" - nedostanes, lebo nie si Rom, ani Cigan, ale rozmaznane domyslave decko - vraj:
    "snazil by som si tvrdou pracou dopestovat a dochovat jedlo"...":O)
    ...mas stastie, ze nie som boh, lebo by som ti zariadil, aby si sa nenarodil tvojmu oteckovi a mamicke, ale v jednej z chatrci v Letanovskom Mlyne, aby si na vlastnej kozi zazil, ake to je byt Cigan, ci Rom...
    julianBosakSt

    OdpovedaťOdstrániť
  4. dve super debilne reakcie :D
    Matus

    OdpovedaťOdstrániť
  5. skoda, ze nie si viac sebakritickejsi.. tak citaj: http://spravy.pravda.sk/cigani-sa-museli-pratat-z-cesty-prec-db6-/sk_domace.asp?c=A110420_074735_sk_domace_p23 (julo)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ...matus, myslis tie o 14:18 a 8:05?
    ...a ak nie tie, tak odpovedz na jednoduchu otazku - menil by si z Ciganom ci Romom za byt, ktory podla teba dostane? - inac povedane, chcel by si byt Rom, ci Cigan za vyhody, ktore oni podla teba maju od statu a ty nie?
    julianBosakSt

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ...oprava: nie z, ale s
    jBSt

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Na Slovensku máme problém s dvomi reakčnými extrémami. Prvým z nich sú rasisitické skupiny, ktoré podporujú násilie proti Cigánom a mnohokrát sú situačne podporované aj ľuďmi, ktor rasistami nie sú, pretože ich k tomu dotlačí mizerná situácia, ktorú im Cigáni spôsobujú. Druhým extrémom sú utopickí humanisti, ktorí označia za rasistu každého, kto si dovolí verejne sa rozhorčiť nad lenivosťou a parazitárstvom Cigánov. Je nutné podotknúť, že obidva tieto extrémy majú svoj impulz v reálnej skutočnosti. Dnes už nikto nemôže poprieť, že Cigáni vo väčšinovej miere sú populáciou lenivých indivíduí, bez morálnych, spoločenských a dokonca rodinných zásad. Zdá sa, že sú na tomto svete zbytočne. Ale na druhej strane, tento postoj krivdí sporiadaným, slušným a sebestačným Cigánom. Existujú tu teda dva extreémy chovania voči Cigánom. Každý z nich je oprávnený. Čo však nie je oprávnené, je snaha ustanoviť jeden ako absolútne platný a správny. Je potrebné odhadnúť situáciu a podľa nej určiť, ktorý postoj je momentálne adekvátny. Týmto perspektivistickým prístupom sa nielenže oddelia rasisti a fašisti od občanov žijúcich v strachu pred Cigánmi. Oddelia sa aj fanatickí zástancovia humanity a utopických spoločenských ideológii od ľudí so zmyslom pre spravodlivosť.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. michal, slovny prejav sa snazite mat slusny, ale nazory, ktore prezentujete su hrozne a zhubne.. "Dnes už nikto nemôže poprieť, že Cigáni vo väčšinovej miere sú populáciou lenivých indivíduí, bez morálnych, spoločenských a dokonca rodinných zásad." toto by som bol rad, keby ste podlozili, lebo ja si myslim pravy opak.. snazite sa z rasistov urobit dobrych ludi, pozadujucich slusnost.. toto moze velmi lahko prerast v to, co tu uz raz bolo.. podsatatu treba hladat mimo tuto polemiku, treba ju hladat pred tym, lezi v nastaveni spolocnosti, ktora vytvara konflikt na spodku spolocnosti, zatial, co vrch veselo kradne dalej.. nekradnu politici, bankari a korporatnici, ale cigani, a preto cigani maju a ostatni nie.. treba uplne odmietnut akekolvek zovseobecnovania vlastnosti skupin ludi a pozriet sa na podstatu procesov, ktore ich vedu k danemu konaniu, nie ludia su chybni, ale system, ktory vytvara dane pozicie.. (julo)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ...uoao...
    ...chcel som reagovat na toho formalne slusneho rasistu Michala Bajlu, ale tak, ako si to napisal Ty, by som to nevedel - klobuk dole...":O)
    julianBosakSt

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Od kaviarňového žida asi niekde od Prešova z videa som ani iné bludy nečakal...

    OdpovedaťOdstrániť