štvrtok, 26. mája 2011

Sme armáda zombíkov

MALCOLM KLIMOWICZ | Adbusters
Pohltená konzumerskou kultúrou

Prídem domov z práce, unavený a prázdny. Príliš uťahaný pre ľudské interakcie, stláčam gombík na diaľkovom ovládači a tupo zízam do veľkej televíznej škatule. Netrvá dlho než reklamy a nekonečná prehliadka predstavovaných tovarov zaplaví moje zábrany a prenikne do mojej mysle. Každý detail každej správy je starostlivo vypočítaný, vytvorený na opakovanie a hypnotizovanie, hraný znova a znova až kým to ohúrenie konečne zaberie. Vnútri. A moja hlava je teraz zaplnená hlúpou túžbou. Rýchle pretáčanie. Ako feťák pri úpadku, vrážam do sterilných chodieb obchodného domu akoby v nejakom tranze. Obklopuje ma pestrá skupina nakupujúcich, všetci sú rovnakí – sklené oči, prázdne pohľady, tváre skrútené do nepekných masiek žiadostivosti. Sme armádou zombíkov. Namiesto mozgov a ľudského mäsa hltáme strategicky umiestnený tovar a cenovo prístupné tovary vyrobené v Číne. Rýchlo vyprázdnim svoju plastovú kartu a svoju dušu, vracajúc sa domov s odmenou nákupných tašiek. Všetky sú plné masovo vyrábaným odpadom, rýchlo zahodeného na hromadu ďalšieho odpadu, ktorý som nahromadil. Zajtra sa zobudím, dám si kávu a opustím pohodlie a bezpečie svojho domova za prácou. Strávim ďalší dlhý a únavný deň v zazmluvnenej monotónnosti, ktorá sa pretvaruje za prácu. Keď skončí, opäť sa vrátim domov a budem odpočívať pred veľkou televíznou krabicou a čakať na žiariace reklamy, ako malé čiastočky prenikajúce do toho, čo ostalo z mojej mysle. A každú noc si hovorím, „možno jedného dňa vytiahnem kábel.“


[ Zdroj: http://www.adbusters.org/magazine/90/consumer-zombies.html ]

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára