nedeľa, 21. apríla 2013

Pes, krysa a vôl – čínsky kalendár na antikomunistický spôsob

Ešte donedávna sa dalo povedať, že sa na Slovensku neprejavil západný blahobyt preto, lebo ide o postkomunistickú krajinu.


S príchodom kapitalistickej krízy, ktorá dopadla na celý Západ, to už je ťažšie. Taliansko, Španielsko, Portugalsko, Írsko, Cyprus či Grécko sa zmietajú v dlhoch a zachraňuje ich ľud, čiže masy. Kde urobila buržoázia chybu? Nikto nevie.

Dnes sme sa tak ocitli v situácii slepej uličky a netušíme, čo ďalej. Otázka komunizmu nepredstavuje cestu späť vycúvaním, to je nemožné, ale prekonanie tohto bezvýchodiskového stavu. Na rozdiel od Damoklovho meča spiatočníckeho fašizmu a nacizmu je komunizmus odvážnou otázkou: „Ako na to?“ Otázka dnes totiž v triezvom rozpoložení nestojí, či komunizmus alebo nie, ale aký komunizmus?

Čo v takejto situácii robí antikomunista? Nič. Chce uchovať terajší zvrátený stav, kde sa zväčšujú rozdiely medzi tými, čo pomaly nemajú čo jesť, a druhými, ktorým sa nahovára, aby stále viac nakupovali. Tieto maloburžoázne voly (alebo tzv. prispôsobiví) za všetkých drú pod vidinou modrého z neba, ktoré nie a nie prísť, takže sa musia chlácholiť bezhlavým konzumom. Je príznačné, že pre svoju nemotornosť, pažravosť a masívnosť býva dobytok hrubo nazývaný „hovädo“.

Ak je dotyčný naviac antikomunistom, ktorý sa bojí ešte aj o ten svoj malý zadlžený domček, tak pekne zapadá do radu. Podľa Jean-Paul Sartra bol každý antikomunista pes. Alain Badiou nedávno nazval bývalého prezidenta Sarkozyho krysiarom, pretože dokázal zviesť zúfalých voličov na svoju stranu a potom zničiť sociálny systém. V čínskom kalendári však ostalo ešte dosť zvierat na pomenovanie a popis antikomunistov: od falošných hadov, čo po zmene systému zvlečú kožu spolu so sovjim presvedčením; cez opice napodobňujúce ľúbivé trendy; až po nenásytné veľkoburžoázne prasatá, ktoré potrebujú mať stále viac.

Samozrejme, nedá sa povedať, ako bude vyzerať nový komunizmus, no každopádne musí znamenať lepší pre všetkých. Bez vojen, biedy, nenávisti, ktoré podnecovala systematická nenásytnosť. Antikomunisti sa zrejme preto boja komunizmu, lebo tušia, že akýkoľvek bude, nebudú v ňom môcť tak ľahko žiť na úkor druhého, odporne sa prejedať a manipulovať ľuďmi ako sa im zapáči.

Triedny boj začal už dávno, no zatiaľ ho vedie len jedna trieda - tá vládnuca. Tak prečo si aj ostatní nehája svoje záujmy? Veď len spolu, naprieč rasami, národnosťami, náboženstvami, či pohlaviami to môžu dokázať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára