utorok, 17. septembra 2013

Totalita kapitalizmu

Malé súkromné lietadlo potichu prechádzalo nočnou oblohou. Dieliky jeho drahých náramkových hodiniek o seba jemne zacinkali. Nabral si do úst ďalší hlt, poprevaľoval ho na jazyku a preglgol.

„Som rád, že aspoň niekto ste si konečne zobrali moje slová k srdcu.“ „Na čo teraz myslíte?“, spýtal sa muž oproti, pohodlne usadený s rozopnutou košeľou bez kravaty. „Chcem povedať, že som rád, že nemusím po každých voľbách sem volať stále iných šašov.“ Muž vystrúhal úsmev. „Bolo to unavujúce, dohadovať stále nové podmienky pre ten istý biznis, konečne sme sa posunuli bližšie na západ.“ Lietadlo jemne zakolísalo v stúpajúcom teplom vzduchu.

Otočil sa na ženu sediacu vedľa neho. Mala na blond odfarbené vlasy a pery narúžované ružovým rúžom tisla k sebe s očami dokorán. „Vy to tiež robíte dobre, tie dva pochody teraz, jeden proti druhému. Ľudia sa budú žrať navzájom, nielen kvôli tomu, kto verí v Boha, ale aj tomu, kto s kým šuká, kto si honí a kto má mokré sny.“ Žena ukáže rad bielych zubov a prsia jej vo výstrihu vytvoria hlbokú ryhu.

„Zatiaľ môžeme v tichosti pracovať, je tak?" Otočí sa na muža v košeli. „Ďalší krok teda bude ten vládny dokument s našim podpisom?“ Opýta sa muž. „Tak, Daniel to odhalí, vy tomu dáte publicitu. Veď je to verejné tajomstvo, keď tajomstvo potvrdíte, stratí čaro. A nadôvažok, kto sa postaví za nového Daniela, či pravicu? Veď každý kradne a vy ste aspoň istota, na ktorej sú viac menej už všetci nejakým spôsobom závislí. Ľudia si ponadávajú, vypustia paru, pobijú sa na pochodoch a večer budú na svojich smartfónoch vypĺňať bločkovú lotériu. Dopiči, to už ani sranda nie je!“ Obráti celý obsah pohára do seba. Zapne veľkú televíziu pred nimi. Na spravodajskej stanici debatujú ateista s kňazom.

„Bol som nedávno pozrieť náš projekt toho strediska na Chopku. Pozerám tak dolu ďalekohľadom, že svište, turisti a zrazu, že Cigoši s vakmi. Chvíľu som si myslel, že prišli na túru. Smial som sa, že Cigáni na túre! A oni tam boli zbierať čučoriedky. Z toho by ste mali spraviť reportáž, ako tam ničia prírodu kurva, nie my s bágrami. Ešte by ich mal napadnúť medveď!“ Drgne do ženy vedľa a rehoce sa.

Kňaz v televízii hovorí: „Aj ja som bol ateista, ale vo chvíli, keď som si uvedomil, že žijeme nezmyselný a poloprázdny život, našiel som Boha.“ Na predné okno letiaceho lietadla začnú padať kvapky a v čiarach ho opúšťajú. V meste pod ním nečujne mrholí.


Môžete podporiť na vybrali.sme.sk

1 komentár: